Infolinia: +48 85 652 02 01 (godz. 7.00-21.00 pon-ndz.)

Koszyk

Twój koszyk: 0 prod. 0,00 zł

Uzupełnianie kolagenu przez sportowców

Opublikowano dnia 02-11-2020
Autor: Kamil Skoczylas
Kategoria: Kolagen

Kolagen to naturalne białko strukturalne budujące chrząstki i stawy, a także kości czy więzadła oraz skórę i rogówkę oka. Stanowi aż ok. 30 % wszystkich białek występujących w organizmie, a przez wielu nazywany jest „białkiem młodości”. W swoim składzie zawiera duże ilości proliny oraz glicyny. Odpowiada za elastyczność skóry oraz naczyń krwionośnych, sprawne gojenie się ran i szybkie zrastanie się kości, a także prawidłowe i bezbolesne funkcjonowanie stawów. Organizm każdego człowieka jest w stanie sam syntezować kolagen, jednak jego produkcja zmniejsza się już w 25-26 roku życia. Przekraczając ten wiek, należy więc pamiętać o spożywaniu produktów bogatych w kolagen oraz o odpowiedniej suplementacji.

Kolagen dla sportowców

Uzupełnianie kolagenu jest bardzo ważne dla każdego, jednak pod żadnym pozorem nie mogą zapominać o tym sportowcy, których stawy są szczególnie narażone na kontuzje i uszkodzenia, a tkanka łączna jest podatna na ścieranie się. Intensywna eksploatacja stawów występuje zwłaszcza u biegaczy długodystansowych, ale każdy sportowiec powinien być świadom ryzyka. Oczywiście nie znaczy to, że sport jest niezdrowy – wręcz przeciwnie, każdy powinien pamiętać o regularnym wysiłku fizycznym, by zachować zdrowie.

Dla osób regularnie uprawiających sport najważniejszy jest kolagen typu II, czyli ten występujący w chrząstkach stawowych, odpowiedzialny za ich elastyczność i ochronę. O kolagenie nie można więc zapominać zwłaszcza podczas okresów wzmożonego wysiłku fizycznego, kiedy układ kostny jest najbardziej obciążony i podatny na uszkodzenia. Dzięki spożywaniu produktów bogatych w kolagen (Kolagen w jedzeniu. Dowiedz się gdzie go znajdziesz) oraz suplementacji kolagenu mobilność stawów jest większa, a więzadła są chronione przez ścieraniem się. Natomiast niedobór kolagenu w organizmie może mieć tragiczne w skutkach konsekwencje i prowadzić do bolesnych urazów, zwłaszcza w przypadku osób regularnie uprawiających kontuzjogenne sporty.

Suplementacja kolagenu

Polecamy suplementację kolagenu poprzez regularne przyjmowanie kapsułek COLVITA, zawierających w swoim składzie kompletny zbiór aminokwasów budulcowych dla kolagenu.
kapsułki COLVITA
Kolagen COLVITA jest uzyskiwany drogą liofilizacji chronioną patentem i cechuje się wysoką przyswajalnością. By osiągnąć oczekiwane rezultaty, należy spożywać dwie kapsułki COLVITY dziennie, najlepiej w trakcie lub tuż po posiłku. Suplementacja kolagenu powinna zostać uzupełniona regularnym przyjmowaniem witaminy C, która pomaga w produkcji kolagenu przez organizm.
witamina C

Galeria