Reklamacje i Zwroty
Reklamacje i Zwroty
Al. 1000-lecia P. P. 2 lok. 506, 15-111 Białystok,
NIP: 9661497717,
działalność wpisana do ewidencji działalności gospodarczej prowadzonej przez Burmistrza Miasta i Gminy Łapy pod numerem 1757.
Dane kontaktowe:
INFOLINIA: 886 886 886
(godz. 8.00-22.00 pon-niedz.)
e-mail: biuro

Gwarancja
Naszym obowiązkiem prawnym jest dostarczenie zamówionego towaru bez
wad. Jeżeli jednak otrzymany produkt będzie posiadał wady ukryte lub
uszkodzi się podczas użytkowania z przyczyn niezależnych od Ciebie,
możesz skorzystać z prawa gwarancyjnego, o ile gwarancja została
udzielona np. przez producenta, importera lub sprzedawcę, warunki
gwarancji zostały wyszczególnione w dokumencie gwarancyjnym, który
otrzymałeś wraz z towarem, a wada, która wystąpiła, objęta jest
gwarancją i nie upłynął jeszcze jej okres.
Reklamacja
Niezależnie od powyższego, jeśli po dokonaniu zakupu okaże się, że
otrzymany towar jest uszkodzony, nie działa prawidłowo lub stwierdziłeś
inną niezgodność towaru z zawartą umową, a towar nabyłeś jako
konsument, masz prawo złożyć reklamację. Co do zasady, wadliwy towar
powinien zostać odesłany do sprzedawcy, aby umożliwić mu zbadanie
zasadności reklamacji. W razie wątpliwości skontaktuj się z nami celem
ustalenia kolejnych kroków.
ZWROT PRODUKTU – GWARANTOWANE 14 DNI NA ZWROT
Zgodnie z Ustawą z dnia 30 maja 2014 roku „O prawach konsumenta” masz
prawo zrezygnować z zakupu bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od daty
odebrania przesyłki.
Skorzystanie z tego prawa jest możliwe, jeśli w powyższym terminie
złożysz pisemne oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Pisząc
oświadczenie, możesz skorzystać ze wzoru dostępnego tutaj.
Do zachowania terminu odstąpienia wystarcza wysłanie oświadczenia o
odstąpieniu w formie papierowej lub za pomocą poczty elektronicznej.
Zwracany produkt powinieneś odesłać bez zbędnej zwłoki, w terminie nie
dłuższym niż 14 dni, na adres naszego przedsiębiorstwa dostępny w
zakładce „Kontakt”. Koszt przesyłki zwrotnej ponosisz we
własnym zakresie. Orientacyjny koszt zwrotu możesz ustalić na podstawie
naszej zakładki „Koszt i sposób dostawy”, pamiętaj jednak, że sklep
może mieć zniżki u przewoźników, w związku z czym indywidualny koszt
zwrotu może być wyższy od kosztu wysyłki do Ciebie.
Pamiętaj, że prawo do odstąpienia od umowy nie daje możliwości
bezpłatnego używania produktu. Zgodnie z przepisami, jeśli zwracany
produkt był użyty w większym zakresie niż konieczny do stwierdzenia
charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy, sprzedający ma prawo do
obciążenia kupującego kosztami umniejszenia jej wartości.
W przypadku odstąpienia od umowy otrzymujesz zwrot wpłaconej tytułem
zakupu kwoty - ceny produktów, kosztów wysyłki i innych kosztów z
wyjątkiem wspomnianych wyżej kosztów zwrotu. Pieniądze zostaną odesłane
tym samym sposobem, którym dokonałeś zapłaty, chyba że wyrazisz zgodę
na inną formę. Nastąpi to niezwłocznie po otrzymaniu przez nas
zwróconego zakupu.
Zgodnie z prawem prawo do zwrotu nie przysługuje m.in. gdy przedmiotem sprzedaży jest:
- rzecz nieprefabrykowana, stworzona na indywidualne zamówienie konsumenta,
- rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia,
- rzecz dostarczona w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych,
- rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
- nagrania dźwiękowe lub wizualne dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
- dzienniki, periodyki lub czasopisma, z wyjątkiem umowy o prenumeratę,
- treści cyfrowe, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli
spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta.
POZASĄDOWA DROGA ROZSTRZYGNIĘCIA SPORU
W przypadku zastrzeżeń do transakcji i sporu ze sprzedającym istnieje możliwość rozstrzygnięcia sporu na drodze pozasądowej. Właściwym organem do rozstrzygania sporu dla handlu są polubowne sądy konsumenckie przy wojewódzkich inspektoratach Inspekcji Handlowej. Skierowanie sprawy do tej instytucji wymaga zgody obu stron.
Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania
reklamacji i dochodzenia roszczeń. Chcąc skorzystać z możliwości
polubownego rozwiązywania sporów dotyczących zakupów internetowych,
Konsument może złożyć swoją skargę np. za pośrednictwem unijnej
platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/